Waarom Via Sofie?
-
Kantoor aan huis
VIA SOFIE heeft een eigen kantoor aan huis en huurt geen duur pand, noch zijn er hoge werkingskosten waardoor er aan een gunstig tarief kan gewerkt worden. Ik zet wél in op de dingen die nodig zijn om een succesvolle verkoop te realiseren. Marketing via verschillende kanalen, professionele affichering aan het te verkopen pand, gedegen juridische én commerciële ondersteuning. En niet te vergeten: VIA SOFIE heeft een eigen klantenbestand. Ingeschreven woningzoekenden worden op de hoogte gehouden van het nieuw aanbod.
-
Ethisch ondernemen
Mensen helpen met hun woonwensen is mijn passie, maar hier stopt het niet. Ik draag een aantal organisaties die de wereld een beetje beter willen maken een warm hart toe. Heb je zelf een goed doel dat je graag ondersteunt, laat het me weten! Op het einde van de verkoop wordt er steeds een deel van de commissie aan een goed doel weggeschonken
-
Een huis verkopen doe je niet elke dag.
Het ontbreekt je aan tijd om een degelijk verkoopdossier samen te stellen en je weet niet wat allemaal nodig is om de verkoop te kunnen opstarten.Als vastgoedmakelaar weet ik perfect wat nodig is om goed van start te gaan. De nodige attesten worden opgevraagd en ik kan je helpen bij het verkrijgen van informatie van belang bij de opmaak van het verkoopdossier.
Zo ben jij gerust en is de potentiele koper goed ingelicht! Jouw woning wordt bovendien mooi in beeld gebracht en er wordt publicatie gemaakt via de gepaste kanalen. -
Je weet niet goed tegen welke prijs je jouw woning het best in de markt zet.
Een te hoge vraagprijs schrikt kopers af. Je prijs te vaak laten zakken maakt potentiele kopers argwanend en te laag verkopen is natuurlijk ook geen goede zaak voor de verkoper.Met een bijkomende opleiding als taxateur help ik je graag verder bij het bepalen van de waarde van je huis. Dit o.m. op basis van materiaalprijzen en aan de hand van een eigen databank die het mogelijk maakt een marktconforme prijs te bepalen.
Met goede informatie sta je bovendien sterk in de onderhandelingsfase. -
Het ontbreekt je aan tijd om afspraken te regelen en bezoekers in je woning rond te leiden.
Het maken van afspraken, steeds in onderling overleg van de klant en het rondleiden van de bezoekers kan je heel wat zorgen uit handen nemen. Na ieder bezoek krijg je steeds feedback, zo weet je perfect hoe de bezichtiging verlopen is.
Deze informatie vind je trouwens terug op je persoonlijke klantenaccount, zo heb je steeds een goed overzicht van alles wat werd ondernomen i.v.m. de verkoop van jouw huis. -
Je bent niet thuis in wetgeving m.b.t. het vastgoed en het kan zijn dan de koper op die manier bepaalde informatie niet krijgt.
Wil je je woning verkopen dan is het belangrijk te weten of er bijvoorbeeld voorkooprechten op de woning rusten, er sprake is van efdienstbaarheid, enzovoort.
Naast een opleiding als vastgoedmakelaar, ben ik master in de rechten en heb ik een postgraduaat vastgoedkunde behaald. Je staat er dus niet alleen voor wanneer de juridische termen je om de oren vliegen. -
Onderhandelen is niet je sterkste kant, vaak sta je als verkoper te dicht bij de woning die je zelf wilt verkopen.
Een vastgoedmakelaar heeft commerciële vaardigheden en heeft het onderhandelen in de vingers. Hij luistert naar de noden van geïnteresseerde kopers en tracht hen zo goed mogelijk te begeleiden bij hun beslissing.
Uiteraard is het de verkoper zelf die uiteindelijk beslist of hij al dan niet op een bepaald bod wenst in te gaan. -
Waarom investeren in een vastgoedmakelaar? De verkoop zelf doen is toch veel goedkoper.
Zoals reeds gezegd, kan ik je helpen om een pand aan een juiste prijs in de markt te zetten. Dit, samen met het streven naar een vlotte verkoop en goede begeleiding doorheen het hele verkoopproces zorgt ervoor dat je jouw investering er op het einde van de rit uithaalt.
Mocht ik er bovendien toch niet in slagen de woning te verkopen, dan is geen commissie verschuldigd, zo simpel is dat.